Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Poznaj dalsze szczegóły o private blog network.

Żeby konsument znalazł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla klienta informacje. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – proste zdobywanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci serwisów świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej e-mail czy telefon, adres i pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, prawem, bieżącymi wydarzeniami czy finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO