Pozycjonowanie okresowe, lokalne i long tail – różnice

Wszystko o strony internetowe pozycjonowanie.

Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– kraj (przykładowo “hostele Polska”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Widzew”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Inny model pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne szczególnie dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Ojca lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej należy rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]