Skorzystaj z usług fachowców z agencji SEO.
Firmy lub administratorzy witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań samemu. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując każdego dnia doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od content marketingu, programowania, grafiki i kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Sumienna firma SEO przygotowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest sekcja z historią tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy należy przeanalizować opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami miała do czynienia. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące tygodnie, ale także przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Kolejny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o pomocnicze dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach albo produktach, które chce wypromować.
Co o firmie SEO świadczy system rozliczeń jaki proponuje?
Z nieufnością należy podejść do firm SEO, które sugerują typ współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To nadal stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt łamiąc zasady określone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, stąd dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Co do opłaty za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, żeby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie niższe.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]